وزیر جهاد کشاورزی حذف ارز ترجیحی گوشت قرمز را شایعه خواند

وزیر جهاد کشاورزی انتشار اخباری درباره حذف ارز ترجیحی گوشت قرمز را تکذیب کرد و گفت: این شایعات برای ایجاد التهاب در بازار است و مشکلی در تامین گوشت قرمز و تامین ارز آن وجود ندارد.

به گزارش صدای بورس ،غلامرضا نوری قزلجه امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت اظهار داشت: ما دام مازاد آماده پروار زیادی برای کشتار در کشور داریم ضمن اینکه روند منظم تأمین ارز و تأمین کالاهای اساسی ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در تولید گندم تولیدمان کافی است و ذخایر استراتژیک هم بیشتر از مصوبات است و بازار هم از یک آرامش نسبی برخوردار است.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در بحث ثبت سفارش‌ها برای آنکه دور از خطا و امضای طلایی انجام شود تلاش شده سیستمی کارها انجام شود اگر چه هر سیستمی ممکن است ایراد و اشکال داشته باشد.

نوری قزلجه گفت: به دنبال رفع مشکلات سیستم هستیم و این هیچ ارتباطی به بازار و تأمین کالا ندارد بلکه دولت در تلاش است بازار به سمت شفافیت بیشتر حرکت کند تا کمترین هزینه بر کشور تحمیل شود.

کمیسیون مشترک ایران و کشورهای آفریقایی بعد از ۱۶ سال وقفه برگزار شد

وی در ادامه اظهار داشت: کشورهای آفریقایی در اولویت قرار گرفته اند و نخستین کمیسیون با این کشورها در دولت چهاردهم بعد از ۱۶ سال آنجا برگزار شد.

نوری قزلجه افزود: این کمیسیون دستاوردهای خوبی داشت و حدود ۱۱ مورد قرارداد و تفاهم‌نامه امضا شد که بخشی از آنها را بخش خصوصی و بازرگانان انجام دادند.

وزیر جهاد گفت: بخشی را هم بخش دولتی انجام داد و در مجموع اقدام‌های خوبی صورت گرفت.

نوری قزلجه ادامه داد: اسناد خوبی در حوزه روابط دو کشور امضا شد که براساس آن قرار شد سفارتخانه تانزانیا در کشورمان افتتاح شود.

وی لغو روادید و تسهیل صدور روادید را از دیگر موارد دانست و افزود: با توجه به ظرفیت‌هایی که آنجا هست و دروازه شرق آفریقا خوانده می‌شود، هفت تا هشت کشور دیگر آفریقایی از تانزانیا برای ارتباط با جهان استفاده می‌کنند که اهمیت این کشور را نشان می‌دهد.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: برگزاری این کمیسیون موفقیت آمیز بود و امید است بخش خصوصی و بازرگانان ما بتوانند قراردادها را پیگیری کرده و دنبال قراردادهای جدید باشند.

منبع:ایرنا

کد خبر 506668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =